باورها و ارزش‌ها، بهترين راهنما و مشاور زندگي شما هستند.(آنتوني رابينز)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خواص شیر برنج | دستور پخت و تهیه شیر برنج

خواص شیر برنج | دستور پخت و تهیه شیر برنج

شیر برنج مجلسی,شیر برنج خوشمزه,طرز تهیه شیر برنج

مواد لازم برای پخت شیربرنج :

 

مواد لازم اندازه مقدار / کالری
شیر ۳ پیمانه ۱۰۰ گرم / ۱۱۰ کالری
برنج یک پیمانه یا ۲۰۰ گرم ۱۰۰ گرم / ۳۶۰ کالری
گلاب نصف پیمانه نامشخص

 

طرز تهیه شیربرنج :

*. آکاایران : برنج را از پیش به مدت چند ساعت خیس کنید، سپس آب برنج را خالی کرده و به همراه ۲ پیمانه آب یا یک پیمانه آب و یک پیمانه شیر داخل قابلمه ای بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا کمی پخته و نرم شود، سپس شیر را به آن اضافه کنید و همچنان روی شعله ملایم اجاق گاز قرار دهید و مرتب هم بزنید تا کاملا پخته و غلیظ شود.ب

*. رای این منظور معمولا ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان کافی است.حالا گلاب را به آن اضافه کنید.بعد از گذشت یکی دو دقیقه، قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید و شیربرنج را در ظرف مورد نظر بکشید و پس از تزئین روی آن با دارچین، با مربا یا عسل، شکر یا شیره میل کنید.نکته: بعضی ها شکر را  مانند فرنی  به همراه شیر و گلاب در مراحل.پخت به شیربرنج اضافه می کنند.

 

پخت فرنی خوشمزه

 

مواد لازم برای پخت فرنی :

 

مواد لازم اندازه مقدار / کالری
آرد برنج الک شده ۳ قاشق سوپ خوری ۱۰۰ گرم / ۳۶۶ کالری
شیر ۲ لیوان ۱۰۰ گرم / ۱۱۰ کالری
گلاب ۲ قاشق سوپ خوری نامشخص
شکر ۴ یا ۵ قاشق سوپ خوری ۱۰۰ گرم / ۴۰۰ کالری

آموزش تهیه شیر برنج , طرز تهیه شیر برنج , تزیین دسر شیر برنج

تزیین شیر برنج

طرز تهیه فرنی :

*. آکاایران : آرد برنج را پس از خیس کردن در آب سرد، به همراه شیر و گلاب و شکر روی شعله اجاق گاز قرار دهید و مرتب مواد را هم بزنید تا مایه به غلظت مورد نظر برسد.سپس آن را از روی شعله بردارید و در ظرف مورد نظر ریخته و با دارچین تزئین کنید.

نکته : اگر می خواهید فرنی را با شیره یا مربای گل یا هر ماده شیرین دیگری مانند اینها میل کنید، شکر را از مواد لازم حذف کنید.امیدواریم با تهیه این شیربرنج خوشمزه، لذت کافی را برده و لحظات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید.

 

خواص برنج :

*. دانه های جوانه زدۀ برنج یا مالت برنج به عنوان مقوی معده به کار می رود و به طور کلی تونیک وبرای تقویت بدن خیلی نافع است.آب برنج کننده و مدر است و ترشحات زیاد اسهال و اسهال خونی را تسکین می دهد. برای ورم های روده ای و استفراغ های خونی و خونروی از بینی و شست و شوی زخم های بد بسیار نافع است.دم کردۀ کلش و کاه نوعی از برنج به عنوان داروی ضد اسهال خونی و روماتیسم و نقرس به کار می رود.

خواص شیر برنج | دستور پخت و تهیه شیر برنج