گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارزش غذایی میوه خرمالو | خاصیت خرمالو چیست

ارزش غذایی میوه خرمالو | خاصیت خرمالو چیست

خرمالو درختی از گیاهان گلدار دولپه‌ای است که تقریباً دارای ۵۰۰–۴۵۰ گونه برگریز و درختان همیشه سبز است. اکثر این‌گونه‌ها متعلق به مناطق گرمسیر هستند و فقط تعداد کمی از آنها در آب و هوای معتدل قابلیت رشد دارند. جالب است بدانید که خرمالو دارای انواع خاصی با رنگهای متفاوت است. از جمله ۱-خرمالوی ژاپنی است که خوش طعم بوده و دارای برگهایی پهن و سفت است. ۲- خرمالوی آمریکایی ۳- خرمالوی سیاه که نوع نارس آن پوستی سبز و گوشتی سفید دارد و در زمان رسیدن به رنگ سیاه در می‌آید. ۴- مابولو یا سیب مخملی نیز وجود دارد که متعلق به فیلیپین است ورنگ قرمز روشن دارد. ۵- خرماندو که متعلق به جنوب غربی آسیا و جنوب شرقی اروپا است.

فواید خرمالو , فایده خرمالو , فواید خرمالو برای پوست


خاصیت خرمالو چیست

خرمالو جزو میوه های خوشمزه و عجیب و غریب است که در عین خوشمزه بودن دارای خواص درمانی هم هست. از جمله توانایی آنها در بهبود سلامت چشم، کاهش علائم پیری، جلوگیری از انواع مختلف سرطان، بهبود هضم، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول، افزایش متابولیسم، تقویت استخوان ها، تقویت عملکرد شناختی، فشار خون پایین و مراقبت از پوست شما. علاوه بر این، خرمالو در مورادی دیگر از قبیل کمک به کاهش وزن، کاهش التهاب و افزایش گردش خون در سراسر بدن کمک کننده است.


ارزش غذایی خرمالو

خرمالو غنی از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، و ویتامین B6، و همچنین فیبر غذایی، منگنز، مس، منیزیم، پتاسیم و فسفر است. آنها همچنین دارای ترکیبات ارگانیک هستند که حاوی کاتچین ها، گالاکتاچین، اسید بوتولینیک و ترکیبات مختلف کاروتنوئیدی هستند که در ترکیبات ویتامین B قرار دارند. لیست طولانی از مزایا و خواص درمانی که این میوه جالب می تواند برای مردم فراهم آورد، عمدتا به دلیل حضور ویتامین و مواد معدنی فوق و نیز برخی ترکیبات آلی است.

ارزش غذایی میوه خرمالو | خاصیت خرمالو چیست